Popis Projektu
V areálu PAL-Kbely (dále jen Areál Kbely) byly po léta vyráběny komponenty pro automobilový průmysl. Po privatizaci lokality v devadesátých letech byl areál odkoupen společností Magna, známé kanadské firmy působící v automobilovém průmyslu.
V bezprostřední blízkosti areálu se nachází mnohá zařízení, mezi nimi golfové hřiště, obytné čtvrti, soukromé letiště pro malá letadla s budovami zázemí, stanice metra. Na druhé straně hlavní silnice se nalézá největší vojenské letiště v Praze, v bezprostředním sousedství je opravárenská společnost LOM. Celý areál disponuje kapacitními přípojkami plynu, elektřiny, dešťové i splaškové kanalizace a jedná se z hlediska ÚP o stabilizované území.
K jihozápadní hranici podél sektorů 1, 5, 3 se nachází nová silnice, která spojuje Kbely a ulici Mladoboleslavskou se čtvrtí Letňany. Tuto komunikaci používá asi 15.000 aut denně.
Z druhé strany této silnice plánuje švédská mezinárodní developerská společnost SKANSKA postavit novou rezidenční výstavbu s více než 100.000 m2 bytové plochy pro cca. 7 000 nových obyvatel.


Ze severu je přilehlý pozemek LOM, státem vlastněná společnost pro údržbu a renovace letadel a vrtulníků. Podle stávajícího územního plánu města mohou být plochy areálu využity jako místo pro lehký průmysl, jako administrativní budovy, garáže, čerpací stanice, malo- i velkoobchody atd.
Klienty mohou být výrobní podniky, opravny aut a strojů, stavební firmy, velkoobchody, call-centra apod. Díky nové silnici (Polaneckého) a očekávanému vývoji masivní bytové výstavby v okolí místa se dá očekávat poptávka na komerční výstavbu.
Magna ukončila své výrobní aktivity v místě před cca 10 lety a prodala výrobní linky indické společnosti, která si pro svou administrativu a sklady pronajímala areál do března 2010. Od té doby je areál prázdný. V poslední době MHMP připravil nový koncept územního plánování. Tento koncept by měl být schválen během 3 – 5 let.
Podle nové urbanistické koncepce umožní rezidenční i komerční vývoj (připravuje se zde “smíšené využití“). Nová pravidla umožní vybudovat až na 90 % pozemků třípatrové budovy. Navrhované parametry a existence dnešních 70.000 m2 zastavěné plochy tím umožní využití nejméně 100.000 m2.
Přesto není vyloučené, a na základě dosavadních konzultací lze předpokládat, že výška objektů by mohla být navýšena až na 5 pater.